Alla inlägg den 9 november 2015

Av Anna Andersson - 9 november 2015 19:10

Gud vad jag längtar till första advent, älskar allt som har med julpyndt att göra.

Igentligen skulle jag vilja börja pynta nu men det är väl lite väl tdigt kanske.

Men på söndag är det bara två veckor kvar tillförsta advent.. JIPPIE!   . Det ända som jag väntar med är granen den tar jag upp någon dag före ju, Men hade gärna vilja ta upp den med så klar...

Jag älskar verkligen julen och allt som hör julen till.

Det finns inge mysigare att sitta med familjen och dricka varm glögg och kolla på Kalle Anka och hans vänner...  .

Sen helst vill jag ha jättekallt och massa massa snö i allafall på Julafton och nyårsafton.
Det värta med NYår är att det tar mig tillbaka till min älskade lilla voffa   . Hon var totalt livrädd för alla raketer och smällare.. Så varje år fast det är trå år nästa år som Zora gick bort tänker jag på henne och hur dåligt hon mådde..
Zora var inte rädd från början utan det kom när en jävla idiot till karl står bakom vårat hus och smäller smällare tre dagar efter nyår på köpet. En av dom flygger fel och in på grannens trädgård och smäller i husplåten. Sen flygger nästa fel och träffar våran dörr på uteplatsen där Zora ligger och sover. 

Så det säger bara PANG !!! Zora flyger upp och skriker i högan sky. Sen efter det gick det inte med smällare, raketer eller åska.. Hon blev livrädd och kunde vara dålig flera dagar efteråt...


Så jag säger som många andra att rakerter borde förbjudas eller att bara ens kommun fixar ett ställe där man kan komma och titta på rakeret ej smälla själv. För jag vet hur dåligt djur kan må om dom är rädda för detta..

Tycker själv att det är helt underbart att sitta och kolla på fyverkeri men jag tänker på alla djur...

Detta inlägg blev väldigt blandat...Men, men... :)

/Kram på er

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här kan ni läsa om vad som händer i min trevliga vardag.. :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards